Linus C

AHK- HFA EN BLOGG AV OCH MED LINUS CLAESSON JUNI 2026!!!

Här kommer vårens sista blogg, för snart är det semester. Men innan det vill jag berätta att HFA har varit i Uddevalla och spelat Juni cuppen. Vi vann och blev cuppmästare. Kolla på AHK:s face booksida.

TACK till Nicklas och Martin som slutar som tränare för dam laget, vem det blir efter dom är inte klart ännu.

Den 1 juli ska HFA spela sista cuppen innan sommaruppehållet. Det är Partille cup som spelas på Heden i Göteborg.

Jag ska inte vara med, men lycka till säger jag.

Nu har vi sista ute träningen nästa onsdag, vi tränar på Savannen, kom ner och kolla om ni vill.

I måndags var det sista club kvällen, vi var nere i Nolhaga. Vi träffades klockan 18 till 1920. Vi grillade korv och skulle spela kubb men det blev så mycket regn. Men det var kul ändå.

Gustav Björkenhed har skrivit på ett lärlingskontrakt för AHK. Han är 2 meter lång och 100 kilo.

Adan Svantesson lämnar AHK för Torslanda.

Nu önskar jag alla en glad midsommar med tårta som jag och Nina har bakat. Alla på Kristineholm hälsar.

Screenshot
Mattias

ALL VÄRLDENS MAT – EN BLOGG AV OCH MED MATTIAS FEUK. JUNI 2026.

Nu har vi varit i Nigeria, ett i västra Afrika.

Det är Afrikas rikaste land. Med 232 miljoner innvånare.

Screenshot
Screenshot

Kusten i söder vätter mot Guinea bukten

Så här ser deras flagga ut.

Så här ser deras fotbollskläder ut.

Landets ekonomi är en av världens snabbaste växande i världen. Dom exporterar olja, gas, cacao, och jordnötter.

Det finns över 500 olika språk i landet.

Det är ett vackert land men inte så turistvänligt.

Men nu till den goda maten. Mats lagade en god Nigeriansk kycklinggryta som hette Khadija Mohamud!!!

En krämig gryta med smaker av origano, vitlök, ingefära, curry, paprika, tomater, man kokade riset i detta och med kycklingbuljong. Den var så god 10 poäng.

Ölen var en Sir taste-a-lot. 10 poäng ölen.

Här en en bild som jag har hemma, där ser man hur många länder jag har varit i. Vi har ju gjort detta i några år nu.

Här är jag och min kock Mats. Nu tar vi sommaruppehåll och är åter på plats i augusti. Ha en fin sommar.

KOLLA VAD MAN KAN FÅ MED SIG HEM FRÅN AFRIKA.

Linus C

AHK-HFA EN BLOGG AV OCH MED LINUS CLAESSON. MAJ 2026!!!!

Vi har spelat Potatiscuppen!!! Det var jättekul och det gick så bra. Det var en helg i April

Så här såg vårat spelschema ut. Här kommer lite fina bilder från Potatiscuppe.

Vi kommer såklart att spela nästa år!!!! Det var en lyckad cup.

Och så blev det AHK åkte ut i semifinal mot Kristianstad. Men dom har varit bra denna säsongen.

Imorgon är det sista avgörande vem som tar guldet. Blir det Malmö eller Kristianstad.

Och i samband med detta kommer några att lämna AHK. Här kommer bilder på dom.

Men nu vill jag berätta om min härliga och roliga helg. Vi var 33 stycken från HFA som åkte till Stockholm.

Vi tog tåget till Stockholm på lördag morgon, det var fel på AC så det var 25 grader på tåget.

Väl uppe bytte vi tåget som tog oss till Hudiksvall. Vi var på Glada Hudiks festivalen.

Det var jätte kul och väldigt god mat.

Ser ni att det är ICA Jerry.

Kyckling, potatis kaka och bea. MUMS!!!! La oss jättesent.

Vaknade och åt hotell frukost, det bästa var pannkakorna. Efter frukosten så gick vi en promenad och

kollade på Bosse.

Jag och Bosse. Efter det tog vi tåget till Stockholm, gick till hotellet och bytte om. För att sedan gå och titta på finalen i Funkis festivalen. Alexander Hultman från Alingsås kom på andra plats. Han var grym.

Vi hälsade på Lina Hedlund från gruppen Alcasar, i juryn satt Babsan och Kajo.

ALLA VAR VINNARE!!!!!!!

Det blev en sen kväll, skönt att få sova lite. Sen var det frukost och sedan tog vi en rundtur med buss i Stockholm innan hemresan

Tack alla som var med och tack till alla ledare som ställde upp!!!

NI ÄR BÄST! Ett tips! Följ HFA på FB, där kan ni se vakt avlösningen i Stockholm.

Med värme, Linus

Mattias

ALL VÄRLDENS MAT- EN BLOGG AV OCH MED MATTIAS FEUK. APRIL 2026!!!!

Det blev ingen mat från Afrika denna gång för när Mats jobbade så var det vår konsert i Equmenia kyrkan i Alingsås.

Vi tog en promenad i solen till kyrkan och lyssnade på en fin konsert. Det var vår och sommarlåtar, klassiska stycken .

Så här ser kyrkan ut.

Vi mötte upp våran kompis Linus som också ville gå till kyrkan.

Efter den fina musiken så kom det bästa!!!!! Kakbuffé!!!!!!

Man betalar 50 kronor för fika och musik.

Kolla in vad mycket gott!!! Jag provade massor!

Sedan tog vi en go promenad hem !!!! Mätta och nöjda med dagen.

Detta är jag oh min assistent Mats på jobbet. Vi har rast efter att ha jobbat ute med veden och bloggat med Katrin.

Nu önskar jag alla mina läsare en riktigt fin VALBORG!!!!

Kram Mattias.

Linus C

AHK-HFA EN BLOGG AV OCH MED LINUS CLAESSON APRIL 2026!!!!

Nu till helgen och nästa helg smäller det. Det är åter dags för POTATIS CUPPEM!!!!

Vi ska spela lördagen den 25 april. Mer om det i nästa blogg.

Tränaren för herrarna i AHK heter Mattias Flodman. Han har förlängt sitt kontrakt som tränare i tre säsonger. Han trivs så gott i AHK. Lycka till!!!!

Tack Bella!!!. Bella har valt att sluta i AHK, lycka till i framtiden.

Och detta är Oskar Dahlin, han har skrivit på ett A lags kontrakt. Han är målvakt. 20 år gammal.

Han har spelat på lärlings kontrakt i 2 år. Men nu kommer han ta över från Emil Holmberg Schatzl som lämnar AHK för den danska ligan. Lycka till båda två!!!

Tips på lite läsning….. Om man har tid och lust så kan man läsa ett reportage på AT nät bilaga om Annie Åsberg. Mycket trevlig läsning.

ALLA ÄR VIKTIGA!!!!! Detta har vi fått av våra tränare.

Nu i veckan spelade AHK mot Skövde. AHK vann!!!! Så nu är vi i semi final.

AHK kommer att ställas emot IFK Kristianstad eller HF Karlskrona. Jag håller tummarna att det blir Karlskrona dom får möta. Jag återkommer med datum!!!

Ha det nu så skönt och njut av vårvärmen. Och ha en fin Valborg!! Linus

Mattias

ALL VÄRLDENS MAT-EN BLOGG AV OCH MED MATTIAS FEUK. APRIL 2026.

Hoppas att alla har haft en fin påsk, och att ni inte blåste bort.

Jag har i varje fall varit i Tchad, ett land i central Afrika.

Grannländerna är Libyen i norr, Sudan i öster, Kamerun och Nigeria.

Huvudstaden är N’ Djamena. Språket är Arabiska och franska.

1960 blev Tchad självständiga från Frankrike.

Tchad är kända för sitt dramatiska naturlandskap. Sahara öknen och Tchad sjön. Och Ennedi platån med sina klippmålningar.

Det finns mycket orörd natur och mycket vilda djur.

Så här ser Tchads flagga ut.

Tchad är inget vanligt turistland.

Det var svårt att hitta recept på mat från Tchad, så jag fick ta hjälp av AI. Det blev en köttgryta med ris.

Smaksatt med lök, vitlök, buljong, kanel, kardemumma. Jordnötssmör kan man ha in, men hoppade över det. Maten var super god, 10 poäng. Mats är duktig. Till maten drack jag en ljus lager. Falcon.

Glad påsk i efterskott, kram Mattias!!!!
Mattias

ALL VÄRLDENS MAT-EN BLOGG AV OCH MED MATTIAS FEUK! MARS 2026

Hej alla, nu var det dags igen…..

Idag satt vi ute och bloggade och drack kaffe!!! Nu kommer våren.

Vi har varit i Sudan och kollat läget….. Ett land i nord Afrika. Ett land som gränsar till Egypten i norr,

röda havet nordost, Eritrea och Etiopien.

Sudan är till ytan tredje störta landet i Afrika. Nilen rinner tvärs igenom hela landet.

Det bor ca 50 miljoner människor i landet.

Screenshot
Screenshot
Kolla vilken fin flagga!!!!

Deras huvudstad heter Khartoum. 1956 blev Sudan självständiga.

Ca 70 procent av befolkningen är sudanesiska araber.

Det finns mer pyramider i Sudan än i Egypten, det trodde man inte…. Över 200 stycken.

Det är inte ett turistvänligt land.

Fotboll är den mesta populära sporten i Sudan.

Så nu går vi över till maten, det var jättesvårt att hitta ett recept från Sudan. Alla recept jag hittade var på Arabiska. Så jag fick ta hjälp av AI. Då hittade vi till slut en kyckling rätt som hette Chicken Damaa.

En gryta med kyckling smaksatt med lök, tomat, tomat pure, vitlök, paprika pulver, kardemumma, kanel och koriander. Det var även lite potatis i. Till det hade vi ris. Kycklingen kan bytas ut mot kött om man vill.

Maten var jättegod, det var så klart 10 poäng. Min assistent Mats lagar så god mat.

Till drack jag en Falkon export som jag köpte på min Tysklands resa.

Det finns flera stora stöder i Sudan.

Nu mina vänner åker jag vidare ner i Afrika!! Ha det så bra, kram Mattias

Linus C

AHK-HFA EN BLOGG AV OCH MED LINUS CLAESSON MARS 2026!!!!

Den 14 mars spelade vi vårat sista sammandrag. Vi åkte till Skövde. Vi spelade mot Skövde och Forshaga.

Vi vann alla våra matcher. Vi krossade dom!!!! Det var en rolig dag!

AHKs herrlag har gått till slutspel. Grattis till dom och lycka till. Dom spelar sin nästa match 7 april.

Här är ett kort från den 7 mars då jag var på dans i Cupolen, det var trevligt.

Här är två kort från HPs sista match.

Det ska börja en ny målvakt i damlaget, hon heter Hanna Eriksson, bild kommer nästa blogg.

I går var jag på träning, det var jobbigt, vi hade konditions träning, stafett, burpis mm.

Men efter träningen hade vi information om vårens cupper och sammandrag.

Sedan fick vi den glada nyheten att alla som vill får åka till Stockholm över Pingst helgen och kolla på Funkis festivalen. Det ska bli jättekul. Men mer om det framöver.

Ha det nu så bra, kram Linus

Mattias

ALL VÄRLDENS MAT- EN BLOGG AV OCH MED MATTIAS FEUK! Februari 2026

Här kommer en liten sen februari blogg! Jag och min kock Mats har varit i Egypten!!!

Screenshot

Ett land i norra Afrika. Ett land med många invånare. Det bot ca. 102 miljoner människor där.

Ett land som blev självständiga år 1923 från Storbritanien.

Screenshot
Egypten är kända för sina pyramider och sina fina stränder.
Screenshot
Screenshot
Det är ett bra turistland. I Röda havet är det bra att snorkla. Och kolla på fina fiskar.
Screenshot
Screenshot
Kolla vad trevligt!!!!
Mats lagade en fantastisk god middag till mej. En god köttgryta. Som hette Fatteh!!!

En köttgryta på högrev, lök, kardemumma, lagerblad mm. Till det ris och en tomatsås. Friterat libabröd.

Screenshot

Till maten drack jag en god öl, som jag inhandlade på min resa till Tyskland. 10 poäng på ölen.

Nu reser jag vidare mot nya mål. Det kommer snart en ny blogg. Kram Mattias

Linus C

AHK- HFA EN BLOGG AV OCH MED LINUS CLAESSON FEBRUARI 2026!!!

Jag måsta börja månadens blogg med att berätta om min roliga dag i Göteborg.

Torsdagen den 19 februari så åkte jag, Mattias, Mats och Claes till Göteborg för att äta lunch.

Här sitter jag och väntar på att vi ska gå ner och träffa alla kompisar.

Här står Mats och Mattias och väntar. Sedan tog vi tåget till Göteborg.

Sedan blev det en promenad till Golden Days för ärtsoppe buffé.

Detta var köket där dom lagade maten. Det var så gott. Först åt vi salladsbord. Sedan ärtsoppa med pannkakor sylt och grädde. Sedan blev det fisk. Sedan var vi mätta.

Här är ett kort från Stures, när vi var tillbaka så blev det en liten fika innan det var dags att bowla.

Det var en mycket trevlig dag!!!!!

Men nu till handbollen!!!! Vi är såååå glada. Både Anton Hagvall och Annie Åsberg har skrivit på nya kontrakt och stannar kvar i klubben.

Onsdagen den 4 mars klockan 19.00 spelar herrarna match. I Estrad mot OV Helsingborg.

Då ska jag gå och titta med HFA, först har vi träning och sedan går dom som vill till Estrad för att titta på herrarna. Det är en gratis match. Man ser alla sponsorer på bilden ovanför. Kom och kolla!!!!

Sedan spelar damerna sin sista hemma match 7 mars. Nere i Nolhagas skokartong. Klockan 16.00.

Dom spelar mot Ystad. Jag ska inte gå och titta för jag ska på FUB dans i Cupolen i Alingsås.

Den 7 mars har HFA sammandrag och spelar i Kungälv. Men jag ska spela 14 mars i Skövde. Mer om det i nästa blogg.

Detta är en bild på Johanna Nordlund, hon är en av våra tränare. Hon jobbar också på Noltorpsskolan.

Men nu är snart februari slut så jag säger hej och tack för denna gång. Ses i mars!!! Kram Linus!