Nu har vi varit i Nigeria, ett i västra Afrika.

Det är Afrikas rikaste land. Med 232 miljoner innvånare.




Kusten i söder vätter mot Guinea bukten

Så här ser deras flagga ut.

Så här ser deras fotbollskläder ut.

Landets ekonomi är en av världens snabbaste växande i världen. Dom exporterar olja, gas, cacao, och jordnötter.

Det finns över 500 olika språk i landet.



Det är ett vackert land men inte så turistvänligt.


Men nu till den goda maten. Mats lagade en god Nigeriansk kycklinggryta som hette Khadija Mohamud!!!
En krämig gryta med smaker av origano, vitlök, ingefära, curry, paprika, tomater, man kokade riset i detta och med kycklingbuljong. Den var så god 10 poäng.

Ölen var en Sir taste-a-lot. 10 poäng ölen.

Här en en bild som jag har hemma, där ser man hur många länder jag har varit i. Vi har ju gjort detta i några år nu.

Här är jag och min kock Mats. Nu tar vi sommaruppehåll och är åter på plats i augusti. Ha en fin sommar.

